Rožok iba s horčicou?

Ak by v obchode s potravinami povedali zákazníkom, že im rožky predajú iba spoločne s horčicou, asi by čoskoro o všetkých klientov prišli. Zaujímavé je, že úplne rovnaké správanie poisťovní klienti tolerujú. Ponuka vraj „výhodných“ balíkov je taká rozšírená, že ju často považujme za jedinú možnú.

Balíky nájdeme v povinnom zmluvnom poistení aj v havarijnom poistení. „Chceš lepšie poistenie, a teda vyšší limit PZP? Potom ti pribalíme ešte niekoľko vecí, ktoré si nepotreboval, ale musíš za všetko zaplatiť.“ Napríklad úrazové poistenie, stret so zvieraťom alebo poistenie proti živlom. A poisťovňu nezaujíma, že úrazové poistenie už klient má a oveľa lepšie. Že „chudé“ poistenie živlu alebo stretu so zvieraťom iba s malým limitom nepotrebuje, pretože má lepšie v havarijnom poistení na celú obvyklú cenu vozidla.

Havarijné poistenie je historicky celé postavené na balíkoch. Namiesto toho, aby si majiteľ vozidla mohol vybrať riziká podľa svojej potreby, poisťovňa mu diktuje buď balík A alebo B alebo C. Čo ak klient chce len krádež vozidla a stret so zverou? Má smolu, musí s týmito rizikami kúpiť aj ďalšie pre neho nepotrebné poistné krytia.

Prečo to poisťovne robia?

Pre peniaze. Čím viac si klient kúpi, tým väčší príjem majú. Niekedy poisťovne tvrdia, že niektoré časti v balíku sú zadarmo. Žiaľ, nie je to pravda. Každá časť poistenia má svoju cenu, neexistuje nič zadarmo. To môže potvrdiť každý poistný matematik.

Inokedy zase poisťovne tvrdia, že balíky sú v prospech klienta. Že zjednodušujú ponuku, pretože klienti poisteniu nerozumejú. Ruku na srdce: naozaj klient nevie, čo je krádež vozidla, stret so zvieraťom alebo vandalizmus? Vie to veľmi dobre a je tak vidieť, že ide iba o falošnú výhovorku.

Slobodné poistenie bez balíkov

Ponuka Pillow ukazuje, že poistenie môže byť rovnako férové a jednoduché ako nákup rožkov. Žiadna povinná horčica nie je pribalená navyše, pokiaľ ju sám klient nechce. Povinné zmluvné poistenie neobsahuje žiadne zbytočnosti navyše, klient tak vždy platí nenavýšenú cenu. Havarijné poistenie je také jednoduché, ako si každý praje. Ide o slobodnú skladačku 5 dielov:

  1. Dopravná nehoda
  2. Stret so zverou
  3. Prírodná udalosť
  4. Krádež vozidla
  5. Vandalizmus

Záleží len na majiteľovi vozidla, čo si „zaklikne“ a čo nie. Pokiaľ si vodič verí, môže si dojednať iba udalosti, ktoré neovplyví: krádež, vandalizmus, prírodná udalosť a stret so zvieraťom. Pokiaľ jazdí iba po meste, nepotrebuje stret so zvieraťom atď.

Vankúše víťazia nad balíkmi

Jednotlivé diely poistenia nazýva Pillow poisťovňa vankúše. V intuitívnej kalkulačke na webe www.mypillow.sk si každý môže nezáväzne nakonfigurovať svoje poistenie. Celkom je možné vyberať z 10 vankúšov. Vankúš PZP a 5 uvedených havarijných vankúšov dopĺňa vankúš Sklá, Asistencia, Úraz a Batožina.

Skladačka má oproti balíkom ďalšiu veľkú výhodu. Každý vankúš má svoju transparentnú cenu, a klient tak presne vie, koľko ho stojí každá časť poistenia. Hneď sa dozvie, ktorá zložka je drahá a ktorá naopak lacná. Vďaka tomu sa môže dobre rozhodnúť a správnou voľbou a nastavením ušetriť peniaze. Balíky nič také neumožňujú a cenu jednotlivých častí pred klientmi taja. Aj to je dôvod, prečo si Pillow poistenie obľúbilo už 150 tisíc klientov a dali modernému poisteniu prednosť pred zastaranými balíkmi.