Od vstupu nájazdového poistenia vozidiel na trh uplynulo už niekoľko rokov. Spočiatku sa stretlo s nedôverou ohľadom zložitosti odovzdávania stavu najazdených kilometrov poisťovni. Túžba ušetriť peniaze však bola silnejšia a klienti nakoniec zistili, že povinnosť oznámiť stav tachometra je rovnako jednoduchá ako urobiť si selfie.

Mail, web, aplikácia

Pri spustení ponuky poistenia na základe počtu najazdených kilometrov v roku 2016 mali klienti základnú možnosť uviesť stav tachometra vozidla. Odfotiť a poslať na e-mail poisťovne. Tento postup, žiaľ, nebol automatizovaný, e-mail musel spracovať zamestnanec poisťovne a až potom s ním mohla poisťovňa ďalej pracovať.

V roku 2020 sa celý proces výrazne zjednodušil. Poisťovňa Pillow od samého počiatku prišla s automatizovaným procesom, ktorý všetko urýchlil a zjednodušil pre klientov, poradcov aj poisťovňu. Spolu s uvedením na trh totiž Pillow spustila aj svoju aplikáciu. Jednou z jej najvyužívanejších funkcií je práve fotografovanie tachometra a vozidla, pričom fotografie sa odosielajú priamo do poisťovne, kde sa automaticky spracujú.

Vďaka tejto automatizácii je možné urýchliť a zjednodušiť celý výročný proces. Namiesto žiadosti o fotografiu 2 až 3 mesiace pred samotným výročím je klient požiadaný o dodanie 2 týždne pred výročím. Kedykoľvek v priebehu 14 dní môže odfotiť tachometer, poslať stav do poisťovne a do 5 sekúnd dostane vyúčtovanie za minulý rok a cenu na budúci rok. Počas 5 sekúnd dokážu servery Pillow poisťovne overiť kvalitu fotografie, správnosť uvedeného nájazdu, vypočítať skutočný počet najazdených kilometrov, spočítať prípadný preplatok a výšku poistného na nasledujúci rok. To všetko sa zapíše do výročného dopisu a odošle na e-mail klienta vrátane QR kódu. Klient potom môže okamžite zaplatiť za ďalší rok a je hotovo.

Obľúbenosť aplikácie Pillow rastie

O jednoduchosti celého procesu dodania najazdených kilometrov svedčia autentické recenzie klientov poisťovne Pillow, ktorí aplikáciu ohodnotili známkou 4,7 v App Store a 4,4 v Google Play. Niekoľko príkladov:

  • Jednoduchá aplikácia. Všetko vybavíte do piatich minút z miesta bydliska. (Radek)
  • Aplikácia funguje bez problémov, nahrávanie km v okamihu. Dobré sú aj pripomienky, ktoré si používateľ môže nastaviť podľa vlastných preferencií. (Josef)
  • Perfektná aplikácia, ktorú pri troche pozornosti zvládne aj starší človek. (Marie)
  • Aplikácia je vynikajúca. V tomto poisťovňa Pillow prekonáva ostatné poisťovne.
  • Je prehľadná a rýchlo sa v nej orientuje. (Stanislav)
  • Absolútne fantastická aplikácia, funguje skvele, super prehľad o mojich poistkách. (Břetislav)
  • Pre mňa je to naozaj veľký krok vpred v inovácii poistenia vozidiel. Všetko si môžem nafotiť sám a nemusím nikam chodiť. (Lukáš)

A kedy naopak klienti vyjadrili nespokojnosť s mobilnou aplikáciou pri fotografovaní (či už tachometra alebo celého vozidla)? Pri fotografovaní vozidla a tachometra je potrebné mať zapnuté lokalizačné služby. Aj na to však existuje dobrý dôvod. Tieto údaje v kombinácii s ďalšími dátami umožňujú odhaliť podvodníkov, ktorí sa snažia fotografie pozmeniť, a tak udržať priaznivú cenu pre všetkých poctivých klientov. Klienti sa však nemusia obávať o svoje súkromie, polohu využíva aplikácia naozaj len pri fotografovaní a v ostatných prípadoch ju môžu vypnúť.